Spoorkaart 2024

De Spoorkaart 2024 laat de definitieve treinenloop vanaf 10 december 2023 (dienstregeling 2024) zien. Ten opzichte van de adviesaanvraag van NS zijn er helaas wel wat treinen geschrapt, waarmee de verbetering ten opzichte van de huidige dienstregeling per saldo een stuk kleiner is. Maar ook de landelijke treinenboer blijft last houden van Het Personeelstekort.

Ontwerptechnisch is deze kaart goeddeels hetzelfde gebleven in vergelijking met eerdere versies die ik hier de revue heb laten passeren. Wel heb ik een extra onderscheid tussen treinen die eens per uur en treinen die nog minder vaak rijden aangebracht. Daar waar eenzelfde trein soms eindigt op een bepaald station en soms verder doorrijdt, heb ik dat met een nieuw stationssymbool aangegeven.

2 gedachten over “Spoorkaart 2024

  1. Mooi kaartje.
    Maar niet in alle opzichten duidelijk. Wat moet ik, bijvoorbeeld, met treinen (treinlijnen/series) die volgens de legenda “alleen in of buiten de spits rijden”? Ik wil juist weten of die trein alleen in de spits rijdt, of juist alleen erbuiten! Lijkt me logisch, toch?! Of is er een typefout in de legenda geslopen?
    Dank voor de aandacht!
    Vriendelijke groet!
    Maurits

    Like

Plaats een reactie